THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 1 juli 2012

Voetbal

Omdat er helemaal niets op t.v. was heb ik een klein stukje voetbal gekeken, Spanje is Europees kampioen geworden en, wat ik ervan gezien heb, zeer verdiend. 1974: Vriendin en ik woonden sinds kort in 'de nieuwe wijk', het Voorhof, in Delft. In een omgeving waar nog volop gebouwd werd en in die tijd voornamelijk flatgebouwen. Waar kon je naartoe, 14 jaar en van hangjongeren had nog niemand gehoord. Van echt uitgaan was nog geen sprake. Aangezien we toen al wisten dat we, als we jongens wilden ontmoeten, naar de plek moesten gaan waar ze zich ophielden, togen we samen met nog een vriendin naar de wijkvoetbalvereniging, Delfia. Kijken naar trainingen alsof we alles van voetbal wisten en ook heel erg geinteresseerd waren in het spelletje. Na afloop van de training in de kantine wat drinken en hopen dat je in gesprek kwam met wat jongens. Dat lukte, een groepje van ongeveer 3 a 4 voetballers kwam met ons praten. Vraag me niet waar dat over ging, dat is echt te lang geleden, maar gezellig vonden we het wel. Het was ook onze vuurdoop om een biertje te drinken. Later die week wandelden vriendin en ik wat buiten en werden opeens geroepen. Een van de 'Delfianen' hing uit een raam en vroeg ons binnen te komen. Na wat overleg, dat niet lang duurde (we waren niet voor niets nog jong en onbezonnen) namen we het aanbod aan en zo kwamen we in huis bij (ik noem hem even Jan) Jan, die met wat vrienden in zijn huis was. Zijn ouders waren namelijk altijd weken achtereen op de camping en hij had dus het rijk alleen. Dit bleek het begin van een 2 jarige innige vriendschap  en ook mijn eerste Grote Liefde. Zij waren ouder dan wij, zo'n 18 en 19 dus hadden al auto's. We werden regelmatig meegenomen naar uitwedstrijden en gingen ook regelmatig bij 'Jan' wat drinken en natuurlijk WK voetbal kijken. Het waren nette jongens en ze hebben ons altijd met veel respect behandeld, brachten ons altijd netjes thuis, zelfs als we ze in het weekend ergens tijdens het uitgaan tegenkwamen. Grote Liefde en ik hadden een beetje haat-liefde verhouding maar terugkijkend gingen we geweldig leuk met elkaar om en het bleef onschuldig, hoe kan het ook anders, ik 14 hij 19. Hij was van het type stoer met een klein hartje wat ik heel mijn leven al aantrekkelijk vind. Een paar jaar geleden mocht ik viavia nog eens het fotoboek van 'Jan' bekijken uit die tijd en ik heb het fotootje van 'Grote Liefde' gepikt, zodat ik af en toe nog eens kan kijken naar 'Somebody that I used to know' en nooit zal vergeten.........

Geen opmerkingen: