THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

donderdag 19 juli 2012

Perceptie

Iedereen heeft zijn eigen waarheid en dat is op zijn zachtst gezegd, lastig. Iedereen ervaart situaties anders. Je kent het wel, als er bijv. 2 mensen uit elkaar gaan. Als je ze spreekt geven ze je beiden een heel andere versie van hun (ex) relatie. Wat is waar? Tja, eigenlijk liegt er niemand. Ze vertellen je gewoon hun eigen waarheid. Wat er daarna gebeurt is dat je gaat oordelen over die verhalen vanuit jezelf. IK zou zoiets nooit doen dus waarom hij/zij dan wel. Omdat het hun weg/hun leven is, niet het jouwe. Er kunnen altijd zoveel redenen zijn waarom iemand iets doet en zo'n reden is altijd gebaseerd op zijn/haar eigen eerdere ervaringen of verwachtingen. In de praktijk is het lastig, het houdt in dat in mijn geval ik een verhaal aanhoor en dus meteen denk: Ik wil de andere kant van het verhaal horen, want misschien is het wel verkeerd begrepen, wat er dus op neerkomt dat ik heel (te) begripvol ben en haast niet boos te krijgen. Ik zie altijd allebei de kanten wel dus begrijp vaak ook de reactie van beide kanten. Maar lastig of niet, het is en blijft interessant te ontdekken hoe verschillend mensen omgaan met "het concert des levens"...

Geen opmerkingen: