THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

dinsdag 31 juli 2012

La Bamba

Toen was het gewoon, ik heb het nooit meer gezien en ik denk dat het nooit meer terugkomt: La Bamba. Waar we ook naartoe gingen, Teejater, Koot, 't Pannetje, 't Witte Paard, halverwege de avond werd La Bamba gedraaid en bestond de danszaal uit 2 kringen, 1 buitenste kring en 1 binnenste kring. De binnenste kring had de controle, degenen in die kring liepen rondjes en pikten iemand (natuurlijk iemand die je geweldig leuk vond) eruit die je dan 3 zoenen gaf en je wisselde van plaats. Controlfreak die ik ben liep natuurlijk het liefst in de binnenste kring, de keuze had ik natuurlijk al lang van tevoren gemaakt, het was alleen zoeken waar hij stond. Als je pech had liep hij ook in de binnenste kring. Als ik het zo lees leek het wel een kinderspelletje maar het was uitermate geschikt om iemand te leren kennen (en heel spannend). Dit was natuurlijk lang voordat het individualisme zijn intrede deed en house heeft ervoor gezorgd dat je niet meer gezamenlijk in 2 rijen tegenover elkaar (met de gebruikelijke tasjes in het midden) danst maar helemaal in je eentje, wat je dan ook blijft die avond......

Geen opmerkingen: