THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

vrijdag 20 juli 2012

Bloeiende Heg

Jul heeft een ouderwetse heg om de tuin, het is een hoekhuis dus een grote heg, zo een die vroeger, voor de tijd van de schuttingen en rare metalen hekken met keien erin, iedereen had. En wat zo leuk is, begin juli gaat die heg bloeien met kleine witte bloempjes die een specifieke geur hebben, een 'vroegergeur'. Toen ik opgroeide woonde ik in een wijk waar veel kinderen woonden, gewoon in een flatje 4 hoog zonder lift met een piepklein balkonnetje. De jongeren van nu zouden hun neus ervoor ophalen maar wat was het gezellig wonen daar. De benedenwoningen van die flats hadden een grote tuin en tussen die tuinen stonden dus die heggen die allemaal tegelijk begin juli gingen bloeien. Zodra ik dat ruik ben ik er weer, spelend in het speeltuintje tussen de flats, goed in het zicht van de ouders, altijd buiten, de maan is rond spelen, balletje trap, stoeprandje, elastieken, knikkeren, rolschaatsen, toneelstukken spelen in de kelders, stiekem op het terrein van de school lopen waarvoor je tussen de spijlen van een hek door moest (kon toen nog, ik had bloedarmoede en was erg dun), met ons opblaasbare rubberbootje in de sloot varen en (volgens mij) elke winter schaatsen op die sloot, als je thuiskwam lekker bij de kolenkachel zitten en in de zomer stikte je van de hitte want er was geen zonwering, geen airco en geen ventilator. Als die heggen bloeiden hadden we vakantie en was het altijd een spannende tijd want veel geld voor vakanties was er in die tijd niet dus werd er vaak van huis geruild. In juli kwam in onze straat dan altijd Harry uit Twente voor 2 weken. Ik zeg altijd maar dat zal niet vaker dan 2 of 3 keer geweest zijn. Ik wist al vroeg dat ik niet op vrouwen viel want wat vond ik Harry leuk, volgens mij was ik 10 jaar. Harry vond mij niks (story of my life hihi) maar gespeeld hebben we wel. Fijn, die bloeiende heg, er staat een vaasje met heggebloemen in mijn boekenkast, heerlijk......

Geen opmerkingen: