THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

dinsdag 24 juli 2012

Ver van mijn bed

1976. Om 8 uur 's avonds zaten vriendin en ik al in de Bourdon, vroeger had je dancings, iets groter dan een kroeg met een dansvloertje. Natuurlijk moest je 18 zijn om daarin te mogen maar met makeup zag het er al gauw 2 jaar ouder uit en we mochten altijd naar binnen. Maar.... wie gaat er nou om 8 uur al in een dancing zitten, meestal waren wij de eersten. Dat was eigenlijk best fijn want dan kon er alvast een beetje moed ingedronken worden. Vaak waren M. en ik flink aan het flirten, helaas had hij een knipperlichtrelatie en ik wist nooit of het aan of uit was. We hadden altijd wel veel lol samen en hij had me ooit mijn adres gevraagd. Ik dacht dat dat geen kwaad kon omdat ik niet verwachtte dat hij bij mij thuis zou komen. Ik was door de weeks vaak bij vriendin en daar werd ik gebeld door moeders dat ik thuis moest komen want er was iemand voor me. Toen ik binnenkwam zat M. gezellig een biertje te drinken en te keuvelen met moeders. Tjee wat schrok ik. Ik had geen rekening gehouden met moeders, die vond het altijd superleuk om iedereen binnen te vragen. We zijn een paar keer uitgeweest en ik heb me daarna verre van hem gehouden na een dreigement van zijn vriendin. Groot was mijn verbazing toen ik een aantal jaren geleden het bericht op het journaal hoorde dat M. in zijn auto dood was gevonden, doorzeefd met kogels omdat hij op niet al te goede voet stond met Holleeder. Toch wel fijn dat hij toen een vriendin had.......

Geen opmerkingen: