THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

woensdag 11 juli 2012

Hersenspinsels

"Het is verstandig om te beseffen dat de mening van anderen over jezelf soms juister is dan je eigen mening". Dit komt uit het boek Hersenspinsels van Andre Aleman over de dunne scheidslijn tussen 'normaal gedrag' en schizofrenie. Heel interessant en soms best eng. Ik vond de onderzoeken naar 'iets zeker weten' erg boeiend. Ik had daar vroeger ook een handje van. Wist zeker dat ik het gehoord had, wist zeker dat hij dat zo gezegd had. Terwijl in onderzoeken wordt aangetoond dat dat 'zeker weten' mede voortkomt uit verwachtingen en ervaringen. Als je daarover na gaat denken ga je toch wel twijfelen of je het wel zo zeker weet. Betreffende bovenstaande stelling is dan ook weer interessant dat anderen hun mening over jou ook weer baseren op verwachtingen en eerdere ervaringen en dat gaat allemaal onbewust, volg je het nog? Tijdens het uitgaan zijn dat leuke experimenten om te doen. Heb ik ook vaak gedaan. 'Hoe denk je dat ik ben' is altijd een leuke vraag om verbaasd te staan van alle antwoorden die je krijgt. Niemand ziet mijn 'Florence Nightingale syndroom' als ik dat vraag. En dat is maar goed ook.....

Geen opmerkingen: