THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

vrijdag 6 juli 2012

Hormonen

Ik weet het zeker..... De invloed van hormonen. Gek eigenlijk, als je puber bent vindt iedereen het normaal als je  geirriteerd reageert, boos, gekke dingen doet.. Ach het zijn de hormonen. Als precies hetzelfde gebeurt in de overgang, of bij de heren de midlife crisis, wordt er vaak niet gedacht aan diezelfde hormonen, terwijl ik in al mijn wijsheid toch denk dat daar veelal de oorzaak ligt van scheidingen, vreemdgaan, burnout, jongere liefdes enz.. Er wordt wel eens over geschreven maar ik diep die wijsheid op uit mijn eigen ervaring en ervaringen van mensen uit mijn naaste omgeving. Toch hou ik het voor nu even bij mezelf. Ik ken mezelf als een redelijk stabiel mens, geen hele hoge pieken en dalen totdat.......Wat gebeurde er allemaal? Ineens kon ik van heel blij zomaar veranderen in heel down en dat op 1 dag en zonder aanwijsbare reden. Een heel erg gevoel van ...... krijg allemaal de kl....... kon me zomaar ineens overvallen (dus burnout die geen burnout was) en dan die emoties, pffff, ik huil echt niet zo snel maar nu is het af en toe alsof er een kraan opengedraaid wordt, melancholie viert hoogtij EN IK KAN ER NIETS AAN DOEN! Net zoals ik er niets aan kon doen toen ik 16, 17 was en in de pubertijd belandde. En dan heb ik het nog niet eens over de opvliegers, vergis je niet, het is hard werken, die overgang. Maar ze zeggen dat je na deze periode een wijzer mens zult zijn en uiterst tevreden met jezelf...... Ik wacht.........

Geen opmerkingen: