THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

vrijdag 7 december 2012

Samen Single Rules.....

Goh, ik blijf me verbazen over dat Samen Single.... Er zit 1 vrouw (jonge vrouw) bij die zich afvroeg na 3 dates te hebben gehad, waarom eigenlijk geen van die mannen het initiatief heeft genomen om contact met haar op te nemen, een smsje met bedankt voor de leuke avond, of een telefoontje. Ze voelde zich daar onzeker door omdat het lijkt alsof er bij haar niets te halen valt voor die mannen. Daarvoor werd ze geadviseerd eens naar een gedragscoach te gaan. Oh oh oh wat een herkenbaarheid weer. Zij stelt zich niet open ze is gewoon een aardig mens maar ik denk dat de mannen dit voelen, ze voelen die muur die ze heeft opgetrokken (ik zit dan echt in een spiegel te kijken). Ik denk ook altijd dat ik gewoon aardig overkom maar die muur is bij mij best wel heel dik en van gehard staal. Ik hoorde ook een paar keer uit haar mond het woord 'controle' vallen. Ook al mijn valkuil. Voor mij is het gewoon een leerzaam programma en ik kan me best voorstellen dat er veel mensen zijn die er niets aan vinden omdat het op geen enkel vlak (voor hun) klikt. Aan de andere kant heb ik altijd een beetje weerstand tegen coaches die je gaan vertellen dat je je anders moet gedragen (hoe moeilijk dat niet is zeg, en mij nog nooit gelukt), maar ik ga even goed opletten. Oh jeetje, ik heb teveel mannelijke energie (controle, veel praten, daadkracht doorzetten). Dat wist ik niet. Ik moet meer Openheid, Ontvankelijkheid en Overgave gedrag vertonen. Leuke uitdaging. Dit komt ook omdat ze (en ik) al heel lang zelfstandig zijn en dus leven zonder een man nodig te hebben, daardoor dus ook dat stukje mannelijk gedrag overnemen. Goh en van de andere vrouw heb ik ook een aantal kenmerken. De coach van het programma vraagt aan haar waarom ze zich zo tekort doet en zich laat behandelen als oud vuil door altijd te vallen voor onbereikbare mannen oftewel mannen die niet voor je kiezen en ook min of meer aan dat gevoel verslaafd bent geraakt. Pfff, het zijn eye openers. Waarom kun je je als je alleen bent heel goed handhaven en je heel sterk voelen en als er zo'n jojo aan komt kloppen je je weer zo gaat voelen dat je dankbaar moet zijn dat hij jou leuk vindt. Niet goed!!!!! Zij vertelde dat haar ex een keer zei in een ruzie dat ze eigenlijk iemand zocht die niet zoveel van haar hield..Goh haar referentie is dat haar ouders een relatie hadden waarbij haar vader dus ook niet geheel voor haar moeder ging, die zijn ook gescheiden. En wat heb ik vroeger gezien, een vader die nog voor geen 30% voor zijn vrouw ging. Tjee dat is best heftig.

Ik zal er 1 toe moeten laten (ooit) die heel dankbaar is dat ik voor hem heb gekozen.....Dream it Wish it Do it....

Geen opmerkingen: