THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 16 december 2012

Gelukkig zijn, niets doen.....

Waar het in het leven om gaat. Dit las ik in een van de vele leuke boeken die altijd eye openers blijken te zijn, oftwel de wijsheden van het leven.....

Het was een prachtige, hete, zwoele zomerdag en Billy zat bij de rivier te vissen. Na een poosje kwam er een vreemdeling in een pak met stropdas langs. "Hoe gaat het met u" vroeg de vreemdeling. "Ik zit heerlijk niets te doen" antwoordde Billy. "Iets gevangen?" vroeg de vreemdeling. Billy had niet echt goed geteld. "10 of zo, maar ik heb ze allemaal weer teruggegooid" zei Billy. "10 vissen, die had u toch moeten houden om te verkopen" zei de vreemdeling. "Waarom" vroeg Billy. "U had winst kunnen maken en daar weer een betere hengel van kunnen kopen". "Waarom heb ik een betere hengel nodig" vroeg Billy. "Welnu, met een betere hengel zou u meer vissen kunnen vangen". "Waarom zou ik meer vissen willen" vroeg Billy. "Wel, meer vis betekent meer winst en met meer winst zou u uw eigen viskraam kunnen hebben" zei de vreemdeling. "Maar ik vind het heerlijk om hier lekker niets te doen" zei Billy. "Ok, maar met een grote viskraam kunt u nog meer winst maken" zei de vreemdeling. "En dan" vroeg Billy. "Wel, als u hard genoeg werkt kunt u misschien op een dag uw eigen visrestaurant openen". "En dan?" vroeg Billy. "Tja, tegen die tijd zou u zo rijk zijn dat u hier zou kunnen komen vissen wanneer u maar wilt" zei de vreemdeling. "Maar dat doe ik nu toch al" zei Billy glimlachend.

Amen.....

Geen opmerkingen: