THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 7 januari 2013

Zee

Dat is grappig. Toon heeft een gedicht gemaakt over de zee en ik ook (toen ik 16 was). Ik begin met die van Toon

Ik wil alleen zijn met de zee
Ik wil alleen zijn met het strand
Ik wil mijn ziel wat laten varen
niet mijn lijf en mijn verstand

Ik wil gewoon een beetje dromen
rond de dingen die ik voel
en de zee, ik weet het zeker
dat ze weet wat ik bedoel

Ik wil alleen zijn met de golven
Ik wil alleen zijn met de lucht
Ik wil luisteren naar mijn adem
Ik wil luisteren naar mijn zucht

Ik wil luisteren naar mijn zwijgen
daarna zal ik verdergaan
en de zee, ik weet het zeker
zal mijn zwijgen wel verstaan

En die van mij, geschreven op 20-12-1976:

Ik, ik kan alleen verliefd zijn op de zee
Ik, ik kan zeggen 'ik hou van je', maar alleen tegen de zee
Je branding die zo sterk is
Je kleur die zo diep tot je door kan dringen
Je driftbuien die ik met een glimlach waarneem
Mij zal je immers niets doen, ik houd van je
Je bruisende golven die me doen wegdromen
De zon die ik achter je neer zie dalen
Waardoor er een warme gloed over je heen valt
Ik zou me bij je willen voegen
Je onder me zien opengaan
En je boven me voelen sluiten
Dan, dan zal ik gelukkig zijn


Geen opmerkingen: