THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 14 januari 2013

Pride and Prejudice

Die ben ik aan het kijken en tegelijkertijd zit ik me voor te stellen hoe het zou zijn om in die tijd vrouw te zijn. Niet te doen. Iedereen is hypocriet en zelfs als ze het naar hun zin hebben lijkt het nog alsof het gespeeld is. De vrouwen waren over het algemeen niet echt intelligent en dat hoefde ook niet. Het enige van belang was dat je voordat je (ik denk 20 jaar) oud was door iemand gevraagd werd om te trouwen want een vrouw kon niet alleen wonen, had geen werk en geen geld (behalve dan diegenen die uit een rijke familie kwamen). Toch kwam het vaak voor dat die gearrangeerde huwelijken geen hel waren maar toch wel gezellig en dat heeft weer te maken met je brein, het is zoals het is dus maak je er het beste van. Als je een man trof die ongeveer ook zo dacht had je het niet slecht voor een vrouw in die tijd. En als je nu voor de gein de vrouwen van nu tegenover de vrouwen van toen zet, vind ik het niet zo vreemd dat veel mannen bang zijn voor de huidige vrouwen. Bescherming hebben ze niet echt meer nodig en zijn geld vaak ook niet. Hoewel ik nu, in mijn huidige situatie, best kan gebruiken dat er een Mr D'Arcy zijn oog op mij laat vallen......

Geen opmerkingen: