THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 20 januari 2013

Canada??

Als ik nu naar buiten kijk zou het zomaar kunnen dat het Canada is i.p.v. Capelle (wat scheelt het? een paar letters). Mijn vader had in de jaren 50 geen werk, geen geld, woonde met moeders en zusje in een soort schuur en was een beetje wanhopig. Het was crisis (net als nu) en de vooruitzichten op werk waren slecht. Inschrijven om te emigreren dan maar, het werd toen veel gedaan, wat werd het? Canada, dat was een land met mogelijkheden. De papierwinkel werd ingevuld en (gelukkig) het ging niet door. Mijn vader had geen goed gedragverklaring gekregen want hij was stout geweest in de oorlog en had zwart gehandeld waardoor hij ook anderhalf jaar in de gevangenis heeft gezeten, dus, jammer joh, je mag niet naar Canada. Gelukkig kreeg hij kort daarna toch werk bij Gist-brocades en daardoor ging de levensstandaard in huize van der Caaij weer een stuk omhoog. Zie je.... alles komt altijd weer goed..... Maar goed, ik heb werk en zal morgen weer een poging moeten doen om door dat Canadese landschap naar Rijswijk te gaan rijden in mijn Smart (je weet wel, met die kleine Dinkytoy wieletjes)......

Geen opmerkingen: