THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 13 januari 2013

Achterstallig onderhoud....

Dat was nodig zeg, vandaag eindelijk weer eens zin om te schilderen en dus lekker creatief geweest. Dat was echt een gevalletje achterstallig onderhoud aan, zoals Freud al verklaarde is het noodzakelijk om je te uiten, mijn breintoestand. Freud is een van de psychologen die 'uiten' heel belangrijk vond. Ik zie het altijd meer als afleiding, je gedachten malen de hele dag rond, ook als je geen belangrijke problemen hebt, en het is gewoon goed als je die gedachten zo af en toe eens een rustpauze laat nemen. Als je schildert denk je over hele andere dingen na, zoals kleuren, diepte en schaduwen en, in mijn geval, welke tekst moet erop en hoe maak ik het schilderij af. Zoals je hier kunt zien is het gelukt en ik ging met een voldaan gevoel weer vanuit mijn atelier op zolder, naar beneden. Ik heb even mijn brein een pauze gegeven en daarnaast ook nog eens iets gecreeerd. Toch mooi voor een zondag....

Geen opmerkingen: