THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zaterdag 26 januari 2013

Intelligent..

Wat zegt het eigenlijk als je hoog scoort op een IQ test, dat je slim bent, intelligent, goed kunt leren, dat het goed gesteld is met je algemene ontwikkeling? Ik weet het niet precies. Ik heb iemand gekend die heel erg goed kon leren, dus intelligent was?, maar toch zegt dat nog niet veel als je niet snel van begrip bent, of geen interesses hebt die op vele vlakken liggen (denk ik hoor, en ik ben ook niet alwetend) en het kan toch erg in je nadeel werken als je onzeker bent ook al ben je intelligent, maar ja, onzeker ben je volgens mij dan weer niet als je intelligent bent, want dan weet je dat het er niet toe doet wat anderen van je denken of vinden. Volg je het nog? Het is volgens mij niet zo simpel uit te leggen en het hangt mijns inziens sterk samen met je sociale gedrag. Aan de ene kant is het wel goed voor je zelfvertrouwen om de test te doen en de uitkomst ligt boven het gemiddelde van de Nederlanders maar aan de andere kant kan dat weer het probleem geven dat een heleboel mensen je dus niet begrijpen. Lastig hoor....zo'n IQ.

Geen opmerkingen: