THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

woensdag 7 november 2012

Namen

Vandaag moest ik iemand bellen die een toestel in reparatie had om iets te vertellen, wat... dat doet er niet zoveel toe. Zijn naam was Nino en nog wat. Meteen kreeg ik een associatie met een hele leuke knul met donker haar en blauwe ogen, zelfverzekerd. Dat beeld werd versterkt toen ik hem sprak. Gek is dat altijd met namen. Je maakt altijd associaties, soms ook met mensen die je kent of kende die je niet leuk vond of vindt. Ik heb het ook als ik mensen ga ontmoeten, als ik van tevoren hun namen weet en ik ga me voorstellen weet ik meestal meteen wie wie is. Ik had dat ook heel sterk tijdens een sollicitatiegesprek wat ik een tijd geleden had. De een heette Rogier en de ander Casper. Toen een lange studentikoze man mij als eerste begroette was dat (natuurlijk voor mij) Casper, daarna zag ik Rogier, een kleinere, donkerharige, hippe gozer, precies wat ik had verwacht. Ik let er ook vaak op omdat ik het wel een leuk spelletje vind, kijken of mijn gevoel klopt en meestal is dat wel zo. Probeer het zelf maar eens uit en bedenk een type bij de naam Gerrit en bij de naam Rob, of Storm (om het wat populairder te houden). Voor vrouwen geldt hetzelfde, een  Eva bijvoorbeeld, of Jaleesa. Leuk toch.. Ik weet niet of het invloed heeft vanaf de geboorte welke naam je kiest voor je kind maar ik heb de indruk van wel. Een naam straalt net zo goed iets uit als de persoon zelf, gek genoeg, want als Hercules Theo had geheten had hij op mij toch een andere indruk achtergelaten.....
.

Geen opmerkingen: