THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 5 november 2012

Donkere dagen

Ze komen er weer aan, de donkere dagen voor Kerst. Ik hou niet van de Kerst, wel van de 3 weken voor Kerst. Ik hou niet van de dagen zelf, maar de dag na Sinterklaas zet ik altijd een kerstboom neer, een echte, in een pot, met lichtjes, gewoon omdat ik dat toch gezellig vind. Het allerleukst is binnenkijken bij anderen en dat kan zo lekker omdat het vroeg donker is en wij Nederlanders vaak de gordijnen open hebben, ook 's avonds.Wat we ook elk jaar doen is naar de kerstshow bij Intratuin, ook omdat het gezellig is, kijken naar al die kerstversieringen, waarom we dat zo leuk vinden weet ik niet want de dagen zelf kunnen me gestolen worden. Het boodschappen doen is een crime en wij eten meestal niets bijzonders. Ons zie je niet met konijnen in de weer of gourmetpannetjes, het wordt vast weer gewoon stokbrood en soep en dat is prima. Waarom zou je met kerst iets anders eten dan normaal. Af en toe word ik sentimenteel, vooral als ik de reclame zie (die vast weer komt) voor de Merci chocolade, van die geluksmomentjes die jij dan net weer niet hebt. Maar we overleven ze vast weer die Kerstdagen en de dag na Kerst gaat de boom, met pot, de tuin in en gaan we ons weer verheugen op het voorjaar dat er aan komt. Het leven gaat gewoon door....

Geen opmerkingen: