THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

donderdag 22 november 2012

Leraar boekhouden

Ik zat op de MEAO en voordat je uiteindelijk een richting ging kiezen moest je alle vakken volgen. Dat hield in dat ik ook Boekhouden, Handelsrekenen, Economie en Recht moest volgen, vakken waar ik helemaal niets van snapte en totaal geen interesse in had. De leraar Boekhouden had dat natuurlijk snel door, Mijnheer Van der Boon, heette hij en hij vertelde me ooit dat hij het wel fijn vond dat ik Helen heette, net als zijn vrouw, zodat hij zijn frustratie een beetje kon botvieren op mij. In ieder geval deed ik niet veel moeite voor het vak en na een repetitie waar ik normaal geen enkele vraag goed had, bleek ik 1 onderdeel juist te hebben beantwoord (was vast toeval) en Mijnheer van der Boon riep me voor de klas en had op mijn papier een grote vlag getekend. Ik lette ook tijdens de lessen niet op en was meestal bezig mijn agenda bij te werken met teksten en tekeningen. Toen ik een keer de klas in kwam lag er een plastic zakje op mijn tafel met kleurpotloden, een barbiehoofd en losse armen en viltstiften erin, gekregen van Mijnheer van der Boon zodat ik lekker mijn gang kon gaan. Het jaar erna heb ik als eerste Boekhouden en Handelsrekenen laten vallen en koos een richting waarbij ik die vakken (en die leraar) niet nodig had....

Geen opmerkingen: