THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

donderdag 16 augustus 2012

Boeken en lezen

Jut houdt van spanning, ook in haar leven, maar dat is niet de spanning waar ik het nu over heb. Ik heb het over spanning in boeken, en mysterie, ook leuk. Mijn favoriete schrijvers zijn Stephen King en Dean Koontz en dan noem ik ook wat op. Ze schrijven niet alleen maar enge verhalen, maar mysterieus zijn ze wel altijd. Je weet nooit hoe het af gaat lopen en het is zeker niet altijd een happy end. Ik weet niet waarom ik nou juist dat leuk vind om te lezen maar het fictieve speelt een grote rol. Ik hou niet van waar gebeurde verhalen, geef mij maar creatieve geesten die iets uit hun duim zuigen en in staat zijn om mij geboeid naar het eind te laten verlangen. Heerlijk, zo vlak voor je gaat slapen nog even een kussen in je rug met de drie jongens op bed een hoofdstuk lezen (meestal ligt het boek al plat na een bladzij of 3 en schrik ik wakker van mijn eigen gesnurk).Het mag eng zijn, bloederig, maar moet mysterieus zijn. Geen oorlogsverhalen of zo. Het verhaal van Stephen King (Gevangen) dat handelt over een stadje op een gewone dag en mensen die met dagelijkse dingen bezig zijn en ineens zit er een onzichtbare koepel over het stadje heen en niemand kan er meer in of uit of weet wat er aan de hand is. Geweldig. Ik word ook wel aangetrokken door enge films maar in dat opzicht heb ik een probleem, als ik die 's avonds kijk word ik bang (gek genoeg niet van een boek), ik denk dat het dan te echt gaat lijken. Dan kijk ik op tv liever naar andere sprookjes, van ze leven  nog lang en gelukkig en zo....

Geen opmerkingen: