THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

vrijdag 15 februari 2013

Mannetje voor de belasting

Die heb ik, een mannetje voor de jaarlijkse Belastingaangifte. Hij heet Marco en doet goed werk. Voor niet al teveel geld vult hij mijn Belastingaangifte in en vorig jaar was ik heel erg blij met hem, ik hoop dit jaar ook. Het eerste dat ik dacht toen hij zei dat het er weer tijd voor was, was ..... tjee alweer een jaar voorbij. De tijd vliegt. Ik zie hem natuurlijk maar 2x per jaar, 1x om de papieren op te halen en 1x om zijn geld in ontvangst te nemen en het ingevulde formulier in te leveren. Dat deed me ook weer denken aan ons gesprek van vorig jaar deze maand, ik zat in een behoorlijk deprimerende periode, geen werk, nog maar 1 maand recht op WW en een duur huis. Het zicht op werk was minimaal, ik kreeg afwijzing na afwijzing en ik moest me gaan aanmelden voor Bijstand. Nu terugkijkend ben ik een stuk blijer, afgelopen oktober vond ik een baan, best een leuke maar met te weinig salaris en beetje ver weg en nu heb ik een nieuwe baan, met meer salaris en om de hoek. Zo zie je maar he, niets blijft hetzelfde.....

Geen opmerkingen: