THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 17 februari 2013

Een filosofisch vervolg op vorige verhaal....

En zo is er vaak voor mij besloten dat het anders moet. Daar moest ik natuurlijk aan denken toen ik het voorgaande verhaal aan het typen was. Soms is het moeilijk te ontdekken dat je keuzes maakt. Je maakt ze wel als gevolg van eerdere omstandigheden, dat wel. Maar als iemand een keus maakt om bijvoorbeeld een relatie te beeindigen en het is niet jouw keus, zal jij moeten gaan kiezen of je ook los gaat laten of vast blijft houden. Als iemand voor jou de keus maakt dat je werkcontract niet verlengd gaat worden, zal jij moeten kiezen of je je daarbij neerlegt en hup weer verder gaat of niet. Het is niet gemakkelijk maar gelukkig ben ik meestal in staat om te accepteren wat op mijn pad komt en ervoor te gaan. Dat heeft me behoed om te zwelgen in zelfmedelijden (met hulp van Jul, dat wel), te denken in 'wat als'  of in 'ja maar' of ' had ik maar' en 'was ik maar' en daardoor te trachten te leren van mijn eigen 'vergissingen'....

Geen opmerkingen: