THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

vrijdag 1 februari 2013

Je bent wie je bent..

Uit het boek 'ben je nu gelukkig?' van Barbara Berger. Zoals ik al zei, ik heb leuke, inspirerende boeken en af en toe lees ik er iets uit dat me op dat moment aanspreekt. Zoals dit:

Je bent wie je bent
Jij bent jij, en jij bent zoals je bent, om welke redenen dan ook. Je hoeft je niet tegenover anderen te verdedigen. Zo simpel is het. Je hebt het recht om jezelf te zijn, wat dat ook betekent, maar daar moet je wel de consequenties van accepteren. Daarmee bedoel ik dat er geen goede of foute manier is om jezelf te zijn, maar in de wereld waarin we leven bestaat de wet van oorzaak en gevolg, en die werkt altijd. Het betekent dat, wie je ook bent, elke actie consequenties heeft. Je hebt altijd het recht om te denken en te doen wat jij gelooft dat het beste voor je is, als je de consequenties maar aanvaardt. Altijd. Omdat niemand aan de wet van oorzaak en gevolg kan ontkomen. Zo is het nu eenmaal. Dat betekent dat je vroeg of laat altijd de consequenties van je keuzes zult zien, voelen, proeven, aanraken. Daar moet je mee leven. Altijd. En dit is precies zoals het moet zijn, want hoe kun je anders leren? Hoe kun je ontdekken wie je echt bent, behalve door de gevolgen van je keuzes onder ogen te zien?

Iets om over na te denken................

Geen opmerkingen: