THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

woensdag 27 februari 2013

Leuk om over na te denken

Natuurlijk is het weer aan de hand van een of ander boek, maar toch is het wel eens leuk om over na te denken. Denk eens na over de vraag: Waar werd je blij van als kind. Ik vond hem lastig, het is zo lang geleden, maar geef het niet te snel op, want na enige tijd worden er steeds meer dingen helder. Ik werd blij van het krijgen van dingen die ik heel graag wilde hebben (niet zo'n heel leuke gedachte want het zijn maar dingen, maar ik moet wel eerlijk zijn), of van het ergens bijhoren (dit is een lastige want ik voelde me altijd net een beetje anders dan de rest, dus hoorde er gedeeltelijk bij), het buiten spelen met zijn allen en altijd weer komt bij mij naar boven dat ik blij werd als ik bijzonder werd gevonden (nooit overgegaan hihi). Nog zo'n leuke vraag, wat zou je nu doen als je geld genoeg had en nergens bang voor was. Die kon ik voor Jul wel beantwoorden. Zij had nu in een camouflagepak met kapmes rondgebanjerd in het Amazonegebied, zich afvragend wat ze nodig had om een lekker kampvuur te gaan maken en waar ze iets te eten van kon maken. Na een beetje nadenken kwam er bij mij ook van alles naar boven, toch in een warmer land een soort van hostel/pitstop herberg-achtig iets maken, niet te druk, niet teveel mensen maar elke dag andere waardoor je iedere dag andere levensverhalen hoort, omringd door een heleboel dieren, geiten, kippen, ganzen, veel poezen, honden en een ezeltje. Middagen in de zon schilderen en avonden op mijn veranda in de schommelstoel lezen en/of praten met de gasten die allemaal even kleurrijk zouden zijn....

Geen opmerkingen: