THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 11 februari 2013

Feestjes van vroeger

Ik weet het nog. Dan kwam ik uit school en (wij woonden 4 hoog zonder lift in een portiek) dan stonden de gehuurde stoelen en dozen met glazen al voor de deur, want dat deed iedereen die een feestje gaf. Je huurde stoelen en glazen en die werden gebracht en de week erna weer opgehaald. Binnen waren alle meubels aan de kant geschoven en op de tafels stonden glazen met allerlei merken sigaretten erin. Ik mocht altijd voor het slapen gaan nog even iedereen gedag zeggen en dan kwam ik binnen in een kamer die blauw stond van de rook (iedereen rookte toen nog). Af en toe (ik kon toch niet slapen vanwege de herrie) ging ik door een kier van de deur gluren wat er gaande was en zag ik een hoop lol en iedereen danste (voornamelijk foxtrot natuurlijk) met iedereen en was behoorlijk aangeschoten. De pickup stond de hele avond te draaien met een stapel singles op zo'n automatische staander waar de plaatjes als ze aan de beurt waren naar beneden vielen en automatisch werden afgespeeld. Iedereen nam ook singles en lp's mee als ze naar een feestje gingen. Wat ik me voornamelijk herinner is dat het een gezellige boel was met veel mensen in een te kleine kamer...

Geen opmerkingen: