THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

woensdag 31 oktober 2012

Spiritueel

Ben jij spiritueel, vroeg iemand me laatst? Ik zei dat ik in principe nooit iets niet ben maar probeer over alles een 'open mind' te hebben, wat echt niet altijd lukt maar ik probeer het. Ik heb het even opgezocht. Het is niet geheel duidelijk wat spiritueel zijn is maar 1 verklaring vond ik wel mooi "leven in contact met je hart". Dat lijkt natuurlijk weer makkelijk als je het leest, maar in de praktijk is dat niet zo makkelijk omdat het gewoon niet elke dag onder alle omstandigheden kan. Ik ben ook meer geneigd te leven met mijn brein in combinatie met mijn hart. Mijn gevoel kan ik niet onder alle omstandigheden vertrouwen. Ik vind het best een lastige materie, vooral als je in een positie zit waarin je alleen leeft en voor jezelf moet zorgen, financieel. Soms heb je geen andere optie dan je gevoel even uit te schakelen omdat dat gewoon op dat moment beter uitkomt. Je brein is dan een betere leidraad. Ik kan wel stellen dat ik qua mensen redelijk spiritueel ben, ik ontmoet mensen en voel meestal wel of ik ze mag of niet. Dit gevoel schakel ik nooit uit omdat dat gevoel meestal wel klopt. Dus ben ik spiritueel, tja, ik ben niet voor niets psychologiecursussen gaan volgen want ik zie niet heel veel verschil tussen de dingen die ik heb geleerd op deze cursussen en spiritualiteit. Het ligt eraan hoe je het bekijkt (of bevoelt in dit geval).

Geen opmerkingen: