THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 22 oktober 2012

Vriendschap en Liefde

Mijn vriendinnetje die lang single was (ietsie langer dan ikke) is weer een stel. En wel met haar beste vriend. Ze kennen elkaar al een jaar of 10 en konden heel goed met elkaar overweg, vonden veel dezelfde dingen interessant en konden lekker met elkaar kletsen. Dit alles natuurlijk zonder de spanning die er heerst als het meer zou zijn dan vriendschap. Een tijdje geleden gingen ze met elkaar een weekendje weg en daar heeft ze 'het licht gezien'. Hij bleek alles wat ze belangrijk vond in een toekomstige man al te hebben (anders was hij ook haar vriend niet natuurlijk) en dus veranderde haar gevoel. Wonderlijk hoe die dingen soms kunnen gaan. Ik denk nog steeds dat dat alles te maken heeft met je brein anders afstellen en misschien meer je gevoel durven volgen. Daar weet ik alles van want ik ben een ster in het beredeneren van dingen en situaties (en liefdes) en vaak erg bang om mijn gevoel te volgen. Ik denk dat je dat ook kunt lezen/concluderen uit mijn schrijfsels. Mijn verwachtingen naar anderen liggen veel te hoog met als gevolg dat ik de lat voor mezelf ook erg hoog leg. Logisch gevolg. Ik weet dat vriendin dat ook deed en dat zat was en nu eens een keer besloot haar gevoel te volgen (als ik ernaast zit Freundin, laat maar weten hoor), min of meer onbewust maar met resultaat. Eens kijken of het mij lukt mijn brein te laten weten gewoon niets van mensen te verwachten, want dan valt alles mee.....

Geen opmerkingen: