THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 14 oktober 2012

(Para) Normaal......

Mijn moedertje is Indonesie geboren (toen nog Nederlands Indie) en is tot haar 26ste daar opgegroeid. Indonesie kent natuurlijk een hoop bijgeloof, voodoo, paranormale dingen, geesten en ga zo maar door. Dat heeft moeders meegebracht naar het kille, nuchtere Nederland jaren geleden. Zo hadden wij vroeger (ik heb het over eind jaren 60) een paranormaal genezer die aan huis kwam, Dr Schneebeck (deed aan handoplegging). Moeders had nogal wat last van stress en was angstig en had baat bij Dr Schneebeck. Voor zus en mij was het normaal want wij wisten niet beter dan dat hij eens in de zoveel tijd langskwam en moeders 'behandelde'. Ik werd me pas bewust dat het 'anders' was toen ik vriendinnetjes meenam naar huis en de dokter was er toevallig ook. Zij stonden met open mond te kijken wat er gebeurde omdat ze daar nog nooit mee geconfronteerd waren. Wij zijn nu eenmaal nooit schapen geweest.......

Geen opmerkingen: