THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 29 oktober 2012

Eenzaam II

Ik kan natuurlijk een beetje zien welke pagina's van mijn blog het meest gelezen worden en ik kan ook zien dat sommige trefwoorden mensen dus schijnen te raken. Interessant, de 2 pagina's/trefwoorden die het meest trekken zijn niet de positieve maar 'Eenzaam' en 'Incognito'. Aangezien niemand weet wat voor verhaaltje er volgt zet dat je aan het denken. Incognito is een gedicht van 20 jaar geleden van mij. Maar het meest verbaast mij dat 'Eenzaam' binnen een paar dagen meer dan 20 keer bekeken is. Zou dat betekenen dat er meer mensen eenzaam zijn dan je zou verwachten. Dat verbaast me dan weer minder. En wat is eenzaamheid precies. Ik voel me ook wel eens eenzaam, onbegrepen, alleen, maar eigenlijk ben ik niet eenzaam, want ik woon naast mijn zus en zwager dus zie elke dag een vriend en vriendin en toch voel ik me heus wel regelmatig alleen. Ondanks alle mogelijkheden om contact te hebben met de hele wereld zijn de meeste van die contacten minder bevredigend dan een menselijke stem door de telefoon of eye to eye contact. Ik merk het zelf ook, het 'chatten' is leuk en een vorm van aandacht maar vervangt never nooit het persoonlijke contact, wat veel intenser is. De mens is een groepsdier, sociaal en is er toch voor gemaakt om persoonlijk contact te hebben. In deze tijd is dat een stuk lastiger dan vroeger toen je elkaar nog nodig had, gewoon in je dagelijkse bezigheden. Nu je alles wat je te vragen of melden hebt af kan doen met een smsje of via je lcd schermpje hoef je niet meer te bellen of even langs te gaan. Ik vind het geen goede ontwikkeling. Hey er gaat toch niets boven een lekkere discussie (of gesprek) met iemand als je ook kunt zien dat ie glimlacht of boos kijkt en aanvoelt of je met hem of haar op 1 lijn zit of niet. Nu maar es kijken of deze pagina ook zo vaak bezocht gaat worden .......

Geen opmerkingen: