THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

vrijdag 5 oktober 2012

De Kermis

Het had een onwaarschijnlijke aantrekkingskracht op ons, de kermis. Natuurlijk mede doordat wij al vroeg 'achter de jongens' aanzaten maar toch ook wel vanwege de sfeer, de vrijheid van de medewerkers en, niet onbelangrijk, we werden er blij van. Ook was het een ontmoetingsplek voor iedereen in onze jeugd. Dus, een paar keer per jaar was er een kermis waar wij heen konden. Op de markt in september, de grootste kermis, volgens mij in mei op de Paardemarkt, een kleine kermis en ik weet niet meer in welke maand maar ook 1x per jaar de kermis op de parkeerplaats bij de Bogaard in Rijswijk. Verder mochten we toen nog niet van onze ouders. Stiekem zijn we natuurlijk ook nog een keer naar de hele grote kermis geweest op het Malieveld, toen hadden we afgesproken met 2 jongens uit Spoorwijk die ons met de tram op kwamen halen van het station in Delft. Spannende tijden (en wat was hij leuk!). Elke dag gingen we uit school direct door naar de botsauto's en daar stonden we dan een paar uurtjes, thuis eten en weer terug tot een uur of 11 's avonds. Ach, het was natuurlijk altijd maar een week kermis maar in mijn herinnering leek het veel langer. Ik maak altijd verbindingen met plaatsen waar ik vroeger was d.m.v. bepaalde liedjes die ik hoor dus als ik het nummer : Bye Bye Baby Baby Goodbye hoor (en dat is tegenwoordig heel zelden) dan ben ik meteen weer op de kermis en zo zijn er nog veel meer. The Three Degrees met 'When will I see you again' bijvoorbeeld of the Guys & Dolls 'You don't have to say you love me', goh ze komen allemaal weer boven borrelen. Grappig hoe dat werkt. Vorige week zaterdag was er kermis in de Bogaard en vriendin en ikke liepen 'for old times sake' nog een keertje een rondje om niet meer te snappen hoe we er in het verleden urenlang konden vertoeven......

Geen opmerkingen: