THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zaterdag 8 september 2012

Reisgids.....

Nee niet zomaar een reisgids, geen gids voor een vakantie, hoewel...... Een reisgids voor gelukzoekers, zo heet het. Het is geschreven door Dirk van de Glind, een docent levensbeschouwing (wat een prachtig beroep) en het bestaat uit een collectie van ideeen, verhaaltjes, uitspraken en teksten uit liedjes die hem aanspreken. En dat spreekt mij dan weer aan.  Het is een gids voor jonge mensen (huh, ik ben 52), zo zie je maar hoe jong je brein kan zijn hihi. Ik vind het geen gids voor jonge mensen, het is een gids voor mensen die nadenken en altijd meer willen weten, willen leren en proberen zo lekker mogelijk te leven. Er staan in het boek ook 'gewone' verhaaltjes, kleine alledaagse dingen die we allemaal meemaken maar die eigenlijk heel erg veel (kunnen) betekenen als je je realiseert dat je je er lekkerder door voelt. Het gewoon een praatje maken met mensen die je niet kent, in een winkel, een lift, een trein, een wachtkamer. Gewoon vriendelijk zijn en laten zien dat je contact wilt maken, geloof me, je voelt je er beter door. Ik had bijv. een schilderij gemaakt waar de tekst op staat: Gezocht, iemand om ongelooflijk mee te knuffelen. Natuurlijk reageren mensen daarop. Tijdens de kunstmarkt zei een man tegen de vrouw bij hem, goh, die was op jou van toepassing. Ik ben erop ingesprongen en vroeg aan de vrouw: Nu niet meer? Ze vertelde dat ze al 16 jaar alleen was geweest, ze was 78 jaar en dat ze 4 jaar geleden deze man had leren kennen. Ze deden allebei vrijwilligerswerk, na een tijdje elkaar te hebben begroet is het meer geworden en nu zijn ze een setje. Superleuk toch. Ik had ook niets kunnen zeggen........

Geen opmerkingen: