THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

vrijdag 21 september 2012

Iets over mezelf.....

Toch leuk dat Facebook. Iemand van heel lang geleden zei me iets gisteren waar ik nooit bij heb stilgestaan. Ik was iemand die altijd een mening had en wilde discussieren, het voelde eerst negatief maar wat ze daarna zei veranderde dat gevoel. Ik was een voorbeeld geweest voor haar en dat is ze nooit vergeten. Nou was ik vroeger een behoorlijk zwartwit geval. Als iemand anders dacht dan ik (en er zijn er niet veel geweest met wie ik op 1 lijn zat), snapte ik daar niets van en ging ik er vol tegenin om die persoon te laten zien hoe het echt in elkaar zat. In de jaren die volgden heb ik geleerd, ik heb er veel psychologiecursussen voor gevolgd, dat het draait om perspectief, hoe iedereen verschillend tegen dingen aankijkt en dat mijn waarheid mijn waarheid is en niet die van iemand anders. Ik heb het mezelf daardoor makkelijker gemaakt, maar ik heb het daardoor ook makkelijker gemaakt voor de mensen in mijn omgeving. Ik ben niet echt veranderd hoor, ik snap nog steeds heel erg vaak niet dat iemand heel anders tegen de dingen aankijkt dan ik, maar ik kan het makkelijker laten voor wat het is. Ik denk nu eenmaal anders, niet beter of slechter, maar anders en dat is okay....

Geen opmerkingen: