THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 16 september 2012

Queen en Adam

Wat was het een zwarte dag voor mij, 1991, Mr Mercury overleden. Tjee, wat gaat Queen nu doen? Natuurlijk zijn ze doorgegaan met muziek maken en ik heb ze zijdelings gevolgd. Natuurlijk kwam er een Tribute concert en gelukkig kwam daar een DVD van uit die ik meteen heb aangeschaft een vaak heb gekeken. Al die nummers gezongen door andere bekende artiesten. Heel mooi. Toen kwam de aankondiging dat Paul Rogers de leadzanger van Queen ging worden. Getverrr, een echte rockzanger zonder veel X faktor wat mij betreft. Ik vond het niet goed en heb er niet veel naar geluisterd. Idols een paar jaar geleden, ik zat op youtube te neuzen bij Idols USA en Adam kwam zag en overwon mijn sympathie en bewondering. Wat een persoonlijkheid en wat een dijk van een stem. Die ging ik in de gaten houden en hij werd 2e bij Idols (gelukkig maar, anders kon hij voorlopig niet zijn eigen ding doen). Ik dacht al meteen bij mezelf, die moet met Queen gaan zingen. Nu, bij toeval zag ik op youtube stukken staan uit conerten van Queen en Adam. Wat was dat nou? Ik heb het hele concert gekeken dat ze gegeven hebben in o.a. Kiev en ooooh, wat was het geweldig. Adam zingt de sterren van de hemel, favoriete band met favoriete zanger, oude kaas en jonge kaas, geweldig. Who wants to live forever klinkt prachtig uit zijn mond, nee, het is geen Freddy maar Adam en hij zingt het ook heel mooi en hij heeft net zo'n geweldige persoonlijkheid als Freddy op het toneel. Ik heb ervan genoten en ik ga niet (meer) naar popconcerten maar als Queen en Adam naar Nederland komen sta ik toch echt vooraan. Zo'n once in a lifetime experience wil ik niet missen.

Geen opmerkingen: