THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

donderdag 27 september 2012

Do it yourself gelukkig zijn..

Goed, alle zoektochten tot nu toe leiden natuurlijk allemaal naar hetzelfde doel. Ik wil het niet zo noemen omdat ik de overtuiging heb dat niemand voortdurend gelukkig is. Gelukkig ben je tijdelijk door bepaalde omstandigheden. Ok, ik noem het tevreden (met momenten van geluk), dus de zoektochten waren bedoeld om nog tevredener te zijn of worden met je leven. Daar hebben we grif voor betaald en een hoop tijd en energie in gestoken.Was het het waard? Na al die jaren kan ik volmondig JA zeggen alhoewel het een voortdurende zoektocht blijft, want als je eenmaal hebt geproefd van al die wijsheden, trucjes en tips wil je er steeds meer verzamelen. Daarom puilt mijn boekenkast uit van de boeken over je innerlijke stem, hoe word je een beter mens, wat is liefde, je kunt je leven helen, in de tussentijd, wees slim in de liefde enz. enz. Als je al de titels achter elkaar zet heb je weer een boek. Maar, ik blijf nog steeds nieuwsgierig en vandaag in de boekenwinkel hadden ze weer iets nieuws. Feel Good Werkschriftjes over Gelukkig zijn, Positief denken, Meer Zelfvertrouwen en nog een paar. Ik heb Gelukkig zijn gekocht. Inspirerende oefeningen om het geluk te vinden in jezelf. Dat klinkt mooi he? Op de eerste bladzijde staat het volgende: Geluk vindt u niet, het bouwt zich op en ontwikkelt zich. Dat komt wel overeen met wat ik hierboven al zei, dat al die cursussen het waard zijn geweest. Mijn Geluk is zich aan het opbouwen, jippie, we zijn op de goede weg. Ik ben een Geluksbodybuilder. Natuurlijk staat het boekje vol met allerlei vragen waardoor je weer je zegeningen gaat tellen (denk ik), want daar komt het toch altijd weer op neer, Bedenk wat je hebt, niet wat je denkt te missen. Ik ga aan de slag...

Geen opmerkingen: