THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 23 september 2012

Grappig...

Humor is net zoiets als kunst, heel persoonlijk, ook daarin heeft iedereen zijn eigen waarheid. Dus, je kunt op die dating sites wel melden dat hij of zij beslist gevoel voor humor moet hebben maar dat heeft dus geen enkele zin. Waar de een helemaal dubbel ligt om poep en piesgrappen, vindt de ander moppen over domme blondjes hilarisch. Ik zat een beetje na te denken over allerlei grappige dingen, mensen, scenes (en werd er helemaal vrolijk van hihi) en er kwamen 3 dingen bovendrijven waarvan ik het gevoel heb onthouden en waarom ik zo vreselijk heb gelachen dat ik bijna geen adem meer kon halen. De eerste situatie is echt gebeurd, de setting: Onze huiskamer eind 60er jaren, Oma woonde nog bij ons thuis. Ik zat op de bank, lekker gedouched en had nog zo'n heerlijke nougat-knots met laagje witte of donkere chocola gekregen. Oma zat ernaar te kijken en zei dat ze toch wel heel nieuwsgierig was hoe dat nou smaakte maar ze wilde niet zo'n heel ding proberen, mag ik een hapje proeven zei ze. Natuurlijk mocht ze dat en ik gaf haar de knots. Ze beet erin en daar bleef het bij. De knots bleef in haar mond en ik dacht, waarom haalt ze hem niet uit haar mond. Na een hele tijd deed ze dat ..... met haar boven- en ondergebit erin vast. Hilarisch. Het tweede voorval dat zich in mijn brein heeft genesteld is een tv-programma, ik weet niet meer welk. De vraag was of chimpansees, die natuurlijk van bananen houden, ook van bananenvla houden, dus als experiment werd er een open pak bananenvla in de apenkooi gezet. Het was dolkomisch, de apen gooiden het op de vloer en gingen er in lopen, althans dat probeerden ze, maar gleden weg, het is iets dat je zelf moet zien gebeuren maar ik ga alweer glimlachen als ik eraan denk. De derde gebeurtenis, daar heb ik wel een volle week om gelachen. Het was volgens mij uit not de 9 o'clock news, nog met Mr Bean erin. De scene heette: De laatste der Mohikanen (waar je op dat moment een serie van had op t.v.). Er kwam een kano aanvaren met een Indiaan erin, toen hij bijna uit beeld was hoorde je een pistoolschot, Indiaan viel uit kano en je zag: The End en een aftiteling met mensen die eraan hadden meegewerkt die wel 5 minuten duurde. Ik vond het geniaal. Maar.... zoals eerder gezegd, mijn waarheid is mijn waarheid en mijn humor is misschien niet die van jou....

Geen opmerkingen: