THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

donderdag 6 september 2012

Het gevoel ergens bij te horen (verbinding)

Tekening van Robert Crumb.

Ik heb er regelmatig behoefte aan, waarschijnlijk omdat ik alleen ben (met af en toe een eenzaam moment). Af en toe gebeuren er dingen die je een heel erg saamhorigheidsgevoel geven, waaronder ook meespelen in een band, samen een liedje maken, met vriendin samen een liedje meezingen, samen hetzelfde leuk vinden, iemand ontmoeten met wie je overeenkomsten hebt, samen met anderen een concert meemaken. Ik was al jaren fan van Queen en ze kwamen naar Nederland. 1986. Een paar concerten in Leiden en ik had kaarten. Samen met andere fans Queen live zien en horen, dat wilde ik 1x beleven. Het was in de Groenoordhallen en daar stond ik gewoon in de zaal. Er waren aan de zijkant van die bankjes gezet (zoals je vroeger in de gymzaal had van school). Ik ben maar een ukkie en kon niets zien. Opeens werd ik door een compleet vreemde jongen omhooggehesen op dat bankje, er was net genoeg ruimte om 1 voet op te zetten, en heb het hele concert op een voet gestaan (af en toe afgewisseld) hangend aan iemand die een vreemde was maar het prima vond. Een overweldigend gevoel van saamhorigheid en erbij horen. Het kost zo weinig moeite en kan zo'n groots effect hebben......

Geen opmerkingen: