THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 20 mei 2013

Liefde, het blijft vreemd...

Ik heb het er al eerder over gehad, maar eindelijk heb ik de film gekeken. De film heet The Vow. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De oorspronkelijke 2 mensen die dit overkomen is heb ik in een interview het verhaal horen vertellen. Dus nu kon ik het hele verhaal zien op dvd. Ik zal in het kort nog even de essentie uitleggen. Man en vrouw ontmoeten elkaar, worden verliefd, trouwen en na 2 maanden huwelijk krijgen ze een auto-ongeluk. Man lichtgewond, vrouw heeft hersenletsel maar herstelt. Helaas kan ze zich alles herinneren van haar leven voordat ze de huidige man tegenkwam, maar niets meer erna. Ze herkent hem niet en weet dus niets meer van verliefd verloofd getrouwd met deze man. Hij kan het niet loslaten en blijft proberen om haar weer verliefd te laten worden op hem. Dat lukt niet, ze zijn nog steeds bij elkaar (dit is al jaren later), hebben 2 kinderen, maar zij heeft nooit meer haar geheugen teruggekregen en is dus nooit meer verliefd op hem geworden. Ze heeft er, na lang nadenken, voor gekozen om weer van hem te gaan houden. En dat vind ik nou juist het meest intrigerende, dat houdt dus in dat het niet aan de chemie tussen 2 mensen ligt dat ze verliefd worden op elkaar, maar aan heeeeel veel omstandigheden die op dat moment in hun leven gaande zijn. Zij ontmoette hem eigenlijk voor de tweede keer en toen gebeurde er niets, geen kriebels in de buik. Ze vond hem aardig maar dat was het. Mijns inziens kun je daaruit concluderen dat de omstandigheden (allebei hetzelfde willen  op hetzelfde moment in tijd) het meest belangrijk zijn voor het begin van een relatie, want als de tijd een half uur verschuift (omdat je een bus hebt gemist of zo) kan het zomaar zijn dat je omstandigheden veranderd zijn, ten goede of ten slechte....

Geen opmerkingen: