THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zaterdag 25 mei 2013

Klaverjassen

Spelletjes, ik hou ervan. In de goede zin van het woord dan he, echte spelletjes, Scrabble, Triviant, Risk en kaartspelletjes. Ik kan me herinneren dat, toen mijn vader nog leefde en ik nog wij was, wij heel vaak bij pa op een zaterdagavond met Jul en KC canasta gingen spelen. Wat een leuk spel was dat. Pa en ma waren toen al gescheiden en soms, als ma uit was, kwam pa bij ons thuis en werden er kippenpootjes gebakken met veel ketjap, lekker bij het canasta spelen. Toen ik nog wij was heb ik ook klaverjassen geleerd, bijna iedereen bij de schoonfamilie kon klaverjassen dus wilde ik het ook leren. We hebben het menig avond gespeeld. Helaas moet je met klaverjassen (om de meeste lol te hebben) met zijn vieren zijn. Je speelt 2 tegen 2 dus het komt niet vaak voor dat ik mee kan doen (ik ben nou eenmaal ik en geen wij). Maar, KC zit nog in Cuba dus Jut en Jul gaan klaverjassen vanavond bij dochter KC en man. Eindelijk met zijn vieren.....

Geen opmerkingen: