THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

woensdag 8 mei 2013

Hemelvaart

Wat een mooie naam eigenlijk he, Hemelvaart.... Wie denkt er nog bij na tegenwoordig. Het is een extra vrije dag en hoe vaker je daarbij nadenkt hoe vreemder het is dat Hemelvaart in deze tijd nog steeds geldt als een vrije dag... om te vieren dat JC naar de hemel is 'gevaren'. Waarom is het eigenlijk een vrije dag, geen idee...Zelfde reden als kerst denk ik. We zullen er maar gewoon van genieten, van die extra vrije dag. Ik ben blij dat ik morgen thuis ben, dan kan ik een oogje in het zeil houden met alle poezebeesten. Vanavond toen ik met mijn bord op schoot zat, hoorde ik een hoop herrie buiten en zag ik een kluwen van de buurkat en Prutje (de malloot die ik geadopteerd heb en die nooit een vlieg kwaad doet maar altijd de piespaal is), natuurlijk moest ik me ermee bemoeien en heb ze uit elkaar getrokken waarbij ik meteen een grote haal over mijn pols kreeg als kadootje. Prutje is hevig ontdaan en ligt boven in de wasmand zijn ellende te vergeten. Katten vergeten snel over het algemeen dus ik hoop dat ze morgen elkaars nabijheid wat beter zullen verdragen. Het is tenslotte Hemelvaart......

Geen opmerkingen: