THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 25 juni 2012

Schooltijd

Door iets op t.v. moest ik pas weer denken aan mijn schooltijd op de MEAO in Den Haag, wat heb ik daar 3 jaar lang een leuke tijd gehad. Ik was 16 toen ik er heenging, 2 weken nadat de school al gestart was met het nieuwe schooljaar omdat ik eigenlijk wilde gaan werken na de MAVO maar ook geen idee had wat ik leuk vond. Mijn vader wilde dat ik verder ging leren maar wederom geen idee wat. Doordat een vriendin van mij naar de MEAO was gegaan besloot ik ook maar die opleiding te gaan doen. Ik had werkelijk geen idee wat voor school het was  maar mijn vader was allang blij dat ik weer ging leren en heeft zijn best gedaan om me alsnog in te schrijven en het lukte. De school, een hele grote school, werd bevolkt door enorm veel leuke jongens, volwassen (tenminste in onze ogen) jongens. En zie hier de reden dat ik het zo naar mijn zin heb gehad. Lessen werden verdeeld over het hoofdgebouw en een dependance zo'n 3 minuten lopen verderop. Dat waren de leukste momenten, even snel een shaggie draaien voor onderweg en in blijde verwachting op weg want wie zouden we tegenkomen, er gingen er net zoveel van het hoofdgebouw naar de dependance als andersom. Natuurlijk kenden we geen van de jongens bij naam maar daar hadden we wat op gevonden. Voor iedereen hadden we een bijnaam, BKB (Blonde KrullenBol), ZKB (jaaaa Zwarte KrullenBol), DD (DoorDringende ogen), Zwarte en Witte (2 vrienden een blonde en een donkere), DJ (die heette De Jong). Ons doel was om op te vallen want de school werd natuurlijk ook bevolkt door oudere meiden. DJ was klassevertegenwoordiger en erg oud (hij was een jaar of 20, was al een paar keer blijven zitten en was derdejaars) en kwam in onze klas iets vertellen over een aankomende sportdag. Wij, vriendin en ik, hadden afgesproken om als hij klaar was te scanderen: DJ DJ DJ. Ik, gehoorzaam als ik vaak ben, hield me netjes aan die afspraak terwijl zij wijselijk haar mond hield. DJ keek zeer verwonderd mijn kant op, glimlachte minzaam en liep de klas uit. Tja, ik viel wel op......

Geen opmerkingen: