THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

dinsdag 26 juni 2012

Het Verschil

Ik ben altijd op zoek naar bandjes/muziek die ik niet ken om weer iets nieuws mijn oren te doen strelen en hiervoor gebruik ik, net als vele anderen, Youtube. En soms kom je dan per toeval een filmpje tegen dat niets met muziek te maken heeft maar je heel erg boeit. Zo kwam ik ook op het seminar van Mark Gungor terecht die als (ex)dominee een seminar heeft gegeven om meer begrip te kweken tussen man en vrouw in relaties en ze dus een boost te geven niet zo snel te scheiden/uit elkaar te gaan. Natuurlijk zijn daar al boeken vol over geschreven maar het verschil is dat deze man in staat is er een luchtig en uitermate grappig en herkenbaar verhaal van te maken. Daardoor onthou je wat hij zegt ook makkelijker. Dat wat mij o.a. is bijgebleven is dat hij als voorbeeld stelt dat ons brein bestaat uit verschillende doosjes. Doosje voor herinneringen, doosje voor kids, doosje voor loslaten, doosje voor geluksgevoel, romantiek, noem het maar op. Mannen hebben echter een heel groot voordeel, die hebben 1 doos meer, een 'niksdoos'. Een man is in staat om aan 'niks' te denken, iets dat volgens mij geen enkele vrouw kan. Denk aan de man die een hele dag vissend langs de waterkant zit. Iedere vrouw heeft ooit wel eens de vraag gesteld: "waar denk je aan", hij zegt "niks". Er is geen vrouw die dat kan geloven maar hij zit op dat moment in zijn 'niksdoos'. "Mag ik je dan gezelschap houden" vraagt ze. "Nee natuurlijk niet, dan is ie niet meer leeg".

Geen opmerkingen: