THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 18 juni 2012

Psychologie en zo...........

Vandaag gebeld met werving en selectiebureau. Ik had afgelopen donderdag een gesprek bij een bedrijf voor vervanging van een zwangerschapsverlof. Het was een goed gesprek en ik had goede hoop. Helaas te horen gekregen dat ik het niet was geworden. Ze hebben gekozen voor een dame van dezelfde leeftijd die qua werkzaamheden minder paste maar qua persoonlijkheid beter overkwam. Het is duidelijk dat ik wat moet leren. De afgelopen week hebben 3 verschillende mensen tegen me gezegd dat werkgevers zich bedreigd zouden kunnen voelen door mijn persoonlijkheid. Zoals ik al eerder zei, ik weet hoe ik overkom op mensen. Sterk, stoer, (te) assertief. Ik heb jaren gespendeerd aan psychologiecursussen en geleerd dat ik mag zijn wie ik ben, ik ben goed zoals ik ben en dat ik samen met mijn zus zo'n goede energie afgeef. Aan de andere kant, het bedrijfsleven bestaat uit show, toneelspel en een eerste indruk. Er ligt een bijna onmogelijke taak voor me.....laat maar een klein stukje van jezelf zien en presenteer je als een nuffige grijze muis, dat is wat ze willen zien. Er staat ook een heel treffend tekstbordje in mijn vensterbank naast mijn grote Mariabeeld: Soms moet je veranderen om jezelf te blijven......

Geen opmerkingen: