THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zaterdag 9 juni 2012

Het begin

Ik ben Helen, 51 en een beetje, op dit moment werkeloos en erg druk op zoek naar een leuke baan. Nadat ik 26 jaar van mijn leven heb gesleten bij Gistbrocades/DSM ben ik daar ontslagen. Om mezelf lekker bezig te houden ben ik het schilderen weer op gaan pakken (onder andere want ook psychologie blijft fascineren en vele cursussen gevolgd, gitaarles gaan nemen). Het schilderen met acryl bevalt me het beste, geduld is niet mijn sterkste kant. Het naschilderen heeft me nooit veel voldoening gegeven en het echte abstracte werk ligt me ook niet. Wat dan? Via een hoop uitproberen kwam ik uit op collageschilderijen en op deze weg loop ik nu. Tijdens het schilderen gingen er laadjes open uit het verleden en zag ik mijn agenda (een waar kunstwerk en bewaard gebleven) uit 1977 voor ogen. Openbaring: Daar kwam het vandaan, die inspiratie. Aangezien het hier gaat om composities maken die je aanspreken zijn de schilderijen dus ook erg persoonlijk en zijn het stukjes van mezelf die bloot komen te liggen. Best eng af en toe. Maar toch wil ik ze hier wel laten zien, ze zouden leuk staan op een muur in een broodjeszaak of gezellig cafe denk ik. Wie weet komt dat er nog eens van.

Geen opmerkingen: