THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

dinsdag 26 maart 2013

Huizen

Soms kijk ik, terwijl ik met mijn bord op schoot op de bank aan het eten ben, naar Huizenjacht. Meestal verbaas ik me over de veeleisendheid van de jonge stellen van een jaar of 20 die een huis gaan kopen. Kritiek dat de tuin te klein is, of dat de badkamer geen bad heeft of de keuken is te gedateerd. Dat deed me denken aan toen ik 19 was en ongeveer anderhalf jaar verkering had. Ik dacht eigenlijk nog niet aan samenwonen maar wilde wel het ouderlijk huis uit. Op dat moment in de maatschappij kon je echt geen huis kopen op je 19e jaar, de rente was 13% en de huizenprijzen waren ook niet echt laag. Dus ging iedereen in die tijd 'op kamers'. Je huurde bij iemand een etage of een kamer met gebruik van bad en keuken. Dat wilde ik niet, ik wilde wel alles van mezelf, dus vond ik een benedenkamer met een open keukentje, badkamertje en plaatsje. Ik heb er met veel plezier gewoond, 2 jaar lang, zonder telefoon, mobiel of internet of grote tuin...

Geen opmerkingen: