THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

zondag 28 juli 2013

Mijn suikeroom....

Ik heb een Oom, een broer van mijn moeder, een beetje zonderling is hij. Al heel zijn leven vrijgezel en altijd heel erg op zichzelf, zeker toen hij ouder werd. Mijn moeder is natuurlijk al 90 en hij is ook niet meer zo piep.., 86 of zoiets. Wij kennen hem wel en niet. Vroeger kwam hij wel regelmatig langs en later heeft hij oma bij hem in huis genomen, nadat ze bij ons had gewoond. Omdat hij een goede baan had en ook een goed pensioen houdt hij wat geld over. Hij spekt mijn moeder altijd als ze jarig is. Wij kregen eigenlijk nooit wat voor onze verjaardag, geen telefoontje, geen kaart. Dit jaar was het anders, hij heeft (nu al) een kaart gestuurd en toen ik hem openmaakte vielen er 2 briefjes van 50 uit. Wat een feest!! Op naar de Woonstore want nu had ik zomaar 100 Euro te besteden. Weet je wat ik gekocht heb...... zo goed als niets. Het is zo vreemd voor me om dat geld te kunnen besteden dat ik echt niet weet wat ik ervan moet kopen en ik ben bang dat ik straks ineens iets weet en het dan al heb uitgegeven. Dus.....even nadenken wat ik het liefst wil hebben (want natuurlijk heb ik niets echt nodig), een nieuw vloerkleed (er liggen 3 koeien in de woonkamer en three is a crowd dus daar wil ik een andere, misschien een 2e hands pers of zo, of een lamp, die had ik gezien in de Woonstore, een staande lamp van scheepstouw met een jute kap, of, oh ja, dat kastje, die multi media player.... Ja, daar ga ik naar kijken. Wat een luxe, 100 Euro en niet weten wat je ermee moet doen........

Geen opmerkingen: