THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

dinsdag 30 juli 2013

Count your Blessings..

Ik weet niet of er al een verhaaltje aan gewijd is eigenlijk, kan best, want ik ben er veel mee bezig. Het is de remedie tegen kwalen als depressiviteit, een (meno)bluesgevoel, een dip en ook wanhoop. Allemaal negatieve verschijnselen die we natuurlijk moeten zien te voorkomen. Het begon met de positieve psychologiecursussen die we volgden. Natuurlijk kun je niet elke minuut van de dag positief zijn maar je kunt je er wel meer bewust van zijn. En zo had Oprah het waarschijnlijk ook bedacht, want in haar show heb ik het ooit voor het eerst gehoord: Schrijf nou eens elke dag 5 positieve dingen op, gewoon dingen waar je even blij van werd. Ik heb het in het begin maar gewoon op 3 dingen per dag gehouden, om het na een tijdje weer te vergeten. Inmiddels omring ik me met positieve teksten, op bordjes die in de kamer hangen, op schilderijen, op de schoolbordverfdeur. En, toen ik zonder werk (en man) zat, was het een gedachte waardoor ik niet gek werd. Ik denk er vaak aan: Het kan altijd erger en: Count your Blessings..... Je hebt meer dan dat je niet hebt.....

Geen opmerkingen: