THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 29 april 2013

Je gedachten

Wij hebben het geleerd op een cursus maar er zijn ook zat boeken over te lezen... Je gedachten bepalen wie je bent, wordt, wilt zijn. Het regeltje leest heel makkelijk maar zo makkelijk is het natuurlijk niet. Wat mij wel altijd helpt is dat je dankbaar moet zijn voor wat je wel hebt en je zegeningen moet tellen. Dat zit een beetje in mijn brein geprint, dus dat doe ik heel vaak. Als ik iets even niet zie zitten, komt die gedachte vanzelf naar boven. Het maakt je leven echt makkelijker als je even de tijd neemt om te kijken naar wat je allemaal hebt, zowel materieel als spiritueel. Kijk naar mij als voorbeeld: ik ben (redelijk) gezond (kamp met een hardnekkige verkoudheid maar die gaat vast over), ik heb (eindelijk) een goede baan kunnen vinden, ik heb een geweldig huis, er wordt van me gehouden, ik hou van meer dan 1 persoon, ik heb iets om voor te zorgen (mijn 3 lieve jongens), ik heb lieve buren, ik heb een auto, altijd genoeg te eten, veel muziek om naar te luisteren, een atelier waar ik kan schilderen, leer nog steeds gitaarspelen, mijn moedertje van 90 is nog steeds gezond van lijf en leden en ik kan het heel goed met mezelf vinden. Als toppunt hebben we vandaag de hele middag buiten in de zon kunnen zitten. Wat wil een mens nog meer ?

Geen opmerkingen: