THIS IS A PART OF MY SOUL....... you are welcome to take a look !!

maandag 15 april 2013

Test

Er werd me gevraagd (op mijn huidige werk) of ik bezwaar had tegen een psychologische test. Daar zijn er tig van natuurlijk en ik heb er al vele gehad. Gezien mijn interesse in psychologie heb ik daar nooit bezwaar tegen want ik vind het leuk. Vooral om te zien of wat er uitkomt ook is hoe ik mezelf zie, niet hoe anderen mij zien want dat is meestal nooit hoe het echt is (om over na te denken). Dus de test gedaan en direct daarna een gesprek gehad over de uitslag. Was weer interessant, het meeste klopte wel met hoe ik mezelf zie maar er waren 2 dingen die me erg opvielen. Een daarvan was dat ik een aantal jaren  geleden (aan het einde van mijn diensttijd bij DSM) een persoonlijkheidstest had gedaan (onder begeleiding van een psycholoog) en toen bleek dat ik een heel groot inlevingsvermogen had. Nu was dat zo laag dat het een punt van aandacht was. Tijdens het gesprek bleek dat dit voornamelijk gebeurt als je een aantal teleurstellingen op je pad krijgt, en dat klopte natuurlijk als een bus. Steeds afgewezen worden, teleurstellende relatie. Het andere punt was de vraag of ik af en toe last had van ups en downs. Dat was ook grappig dat dat eruit kwam omdat ik altijd een heel stabiel persoon was.....totdat ik in de overgang terechtkwam en moet 'dealen' met stemmingswisselingen. Grappig dat zoiets eruit komt als je vragen moet beantwoorden als bijv. Vind je dat het ok is om de tralies voor de ramen in de gevangenis te verwijderen?....

Geen opmerkingen: